Deze site maakt gebruik van cookies om het gebruiksgemak te verbeteren. Lees meer over cookies.

Verberg dit bericht
 
Over La Persistance
Wijnkoperij La Persistance bestaat pas sinds 1996, maar toch is er in die bijna 25 jaar jaar veel gebeurd. Begon het ooit vanuit de spreekwoordelijke zolderkamer met een fikse garage als opslag; de gestage groei noopte al snel tot verhuizing naar een ruimere locatie met meer faciliteiten. De nieuwe opslag vertaalde nog eens de ambities én de mogelijkheden van een bedrijf, welke zich inmiddels een aanzienlijke positie heeft verworven.

Toewijding


De ambities van ‘La Persistance’ moeten niet gezien worden als een krampachtige poging om tot de groteren te behoren. De hechte relatie met de klant is een belangrijk speerpunt. Die hechtheid wordt natuurlijk mede bepaald door het assortiment, dat nu bestaat uit zo’n 200 wijnen, voornamelijk eigen import. ‘La Persistance’ zoekt, steeds weer, naar toegewijde wijnmakers, die traditie respecteren en het innovatieve, waar nodig, niet schuwen.

Respect


De Spaanse wijnen beheersen voor een aanzienlijk deel de kaart van ‘La Persistance’. Niet zo vreemd, daar in Spanje met regelmaat in blinde proeverijen, alsmede op internationale beurzen prijzen worden gewonnen. De wijnen variëren in prijs en kenmerken zich zonder enige uitzondering door de verantwoorde kwaliteit-prijsverhouding. Dat geldt evenzeer voor de Bodega’s van traditionele en gerespecteerde familiebedrijven, waar het gehele traject, vanaf druif tot en met de reclamecampagnes, nauwlettend wordt gevolgd. ’La Persistance’ heeft in de loop der jaren een goede band opgebouwd met de producenten, wat de wijnkeuzes alleen maar ten goede komt.

Organisatie


Onze relaties kunnen terugvallen op een deskundige, flexibele en betrokken organisatie. Distributie wordt niet uitbesteed: met onze eigen wagen bedienen we de relaties vanuit de opslag te Breda. Daar blijft het niet bij. Uit liefde voor het vak en de aloude opvatting dat de ‘klant koning is’, ondersteunt ‘La Persistance’ haar relaties met, waar nodig, eigen ontworpen wijnkaarten en met training van het personeel waar het wijn en wijnverkoop betreft. Dat is een veelomvattend terrein, want ook de wijn-spijs combinaties en thematrainingen komen aan bod. Waar pure kwaliteit wordt nagestreefd, is geen ruimte voor half werk.

Regelmatig organiseren we overzichtsproeverijen en -minimaal 6x per jaar- geven we samen met onze producenten acte de présence op diverse wijnbeurzen.

Relaties


‘La Persistance’ heeft inmiddels een gerenommeerde klantenkring opgebouwd. Restaurants, brasseries, eetcafés, golf-restaurants, thema- en sterrenrestaurants: ze hebben ‘La Persistance’ ontdekt als een uiterst loyale, maar bovenal deskundige en bevlogen leverancier van bijzondere wijnen. Even divers als de klantenkring zijn de producenten: van kleine doch exclusieve wijnboertjes tot forse familiebedrijven. Waar de één vooruitstrevend is, hanteert de ander een meer traditionele visie.

Het is deze driehoeksverhouding - La Persistance, klant, producent - die de mooiste wijnen voortbrengt.